Wednesday, September 7, 2011

MENYAMBUT HARI LAHIR DI MAKKAH (MAY - JUNE 2010)


Ya Allah, ya Rabb....sesungguhnya tanah Haram ini menjadi saksi agar di haramkan api neraka ke atasku di akhirat mudah-mudahan. Di hadapan Masjid Nabawi, Madinah.
Mengembara sebagai seorang musafir dalam mencari keredhaan Allah SWT. Di hadapan Masjidil Haram, Makkah ketika tanggal 03/06/2010 bersamaan usiaku yang ke-34.

Menunaikan umrah bersama-sama group umrah yang sememangnya sempoi. Terima kasih Abg Kamal, Abang Khalid, Ghadafi, Abang Syed, Ust. Shahril dan lain-lainnya. Moga ditemukan lagi kita oleh Allah SWT.

Bermiqat di Masjid Aiysah/Tanaeem untuk menunaikan umrah. Rasanya ini umrah yang ke-3, kepala dah botak pun.

Bersama teman bermusafir dari Terengganu, En Gadafi di Bukit Uhud. Sesungguhnya bukit ini menjadi saksi akan keimanan para sahabat berjuang bersama Rasullullah S.A.W memerangi tentera musyrik Makkah. Semoga kita mengambil ikhtibar dari sejarah ini.

Alhamdullilah kerana di mudahkan Allah SWT utk beribadat kepadaNya.


Permandangan indah sepanjang hidupku menatap perkarangan Masjidil Haram, Makkah. Moga hati ini sentiasa di sana.

2 comments:

  1. mhanafiah,.

    Part ni yang paling saya tertarik, saya juga menyambut harijadi ke 45 di depan Kaabah pada tahun 2008 ketika pertama kali buat umrah...saya amat bersyukur dan saya menangis dan sangat sebab ketika itu...Allah mendengar permohonan saya nak sambut harijadi di depan Kaabah dan saya begitu berazam nak berubah di kala umur saya 45. Subhanallah

    ReplyDelete
  2. Alhamdullillah Abg Rosli. Saya sebenarnya pun tak sangka dpt menyambut harijadi di mekkah. Betullah kata abg, memang syukur sangat dpt menyambut harijadi disana, insyallah kalau boleh ingin kesana lagi.

    ReplyDelete