Thursday, September 8, 2011

UMRAH KE-2 - PERJALANAN MENCARI KEREDHAAN ILLAHI

Bersama meraikan jemaah berbuka puasa di dalam Masjid Nabawi, Madinah. Syukur aku dapat bersama-sama meraikan jemaah di sana berbuka puasa dengan menikmati buah kurma, minuman susu, halia dan zam-zam. Jika ukuwah kita umat islam seperti ini, sudah pasti yahudi laknatullah dapat kita hancurkan.

Bersama isteri di hadapan masjid Quba. Gembira benar dapat menziarahi kembali masjid yang pertama didirikan atas dasar taqwa di zaman Rasullullah S.A.W.

Bersama-sama bergambar di Jabal Uhud. Lupa nak bawa sunglass tu yang silau mata. Isteri aku yang banyak posing, tak mengapa 1st time bagi dia.

Hari berangkat ke Makkah bermiqat di Masjis Bir Ali. Saat ini perasaan gembira tak dapat untuk di gambarkan. Alhamdullillah.

Saat selesai mengerjakan saie'. Sempat lagi nak bergambar dalam perjalanan pulang ke hotel.

Semakin hari semakin rindu kami untuk mengunjungi Kaabah yang penuh berkat ini. Moga-moga Allah SWT membawa kami kembali, insyaallah.

2 comments:

  1. mhanafiah,

    Seronok tgk you buat umrah bersama isteri, terpancar di wajah you. Saya dapat memahaminya

    ReplyDelete
  2. alhamdullilah, itulah syukur banyak2 kpd Allah SWT tercapai juga hasrat saya utk bawa isteri menunaikan umrah. insyallah tengah berusaha utk membawa ibu pula selepas ini.

    ReplyDelete